טראמפ: "איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה"

שלמה ריזל No Comments on טראמפ: "איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה בסוריה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס לנסיגת ארה"ב מסוריה, איראן והכורדים, בשלל אמירות מעניינות, שחלקם אף מיסתוריות

נתניהו וטראמפ צילום: אבי אוחיון, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) בישיבת הקבינט לנושא סוריה, כשעל שולחן הקבינט, מוצג הפוסטר המפורסם שלו עם הכיתוב, הסנקציות באות. טראמפ התייחס לסוגיית העזיבה של סוריה ואמר:  "אמרתי שניסוג בתוך 30 יום, זה יקרה תוך תקופה מסויימת, לא אמרתי 4 חודשים".

הנשיא אף התייחס לנושא הגנת הכורדים בעקבות הנסיגה: "ארה"ב רוצה להגן על הכורדים בסוריה, אפילו אם היא נסוגה משם", אבל הנשיא העביר ביקורת על הכורדים ואמר: "לא מצא חן בעיניי שהכורדים בסוריה מכרו נפט לאיראן", מידע שעורר תמיההף יתכן ויש פרט שהציבור אינו מודע אליו, ביחסי חלק מהכורדים ואיראן.

בהתייחסו לסוריה טראמפ הפגין את הסלידה שלו מהאזור: " אנו מדברים על חולות ומוות, זה הדבר היחיד שאנו מדברים עליו". הנשיא אף טען כי אריאן מאבדת את אחיזתה במספר מקומות במזרח התיכון: "איראן השתנתה מאז שאני בשלטון. עכשיו היא מוציאה את כוחותיה מתימן וסוריה".

אחד המשפטים המעניינים שאמר טראמפ על ההתבססות האירנית בסוריה: "בכנות, איראן יכולה לעשות מה שהיא רוצה שם", בכדי להבין את המשפט האחרון, צריך להבין את האסטרטגיה של טראמפ והיא מיטוט כלכלי מלא באיראן.

ככל שאיראן מחזיקה ביותר מקומות באזור העול הכלכלי גובר. בסוריה איראן לא מצליחה להתבסס, ורק מבזבזת עשרות מיליוני דולרים, ייתכן וטראמפ רומז כי הפעילות שם לא מטרידה אותו, בגלל שהיא אינה מגיעה למה שאירן רוצה והלחץ הכלכלי מסוריה יאיץ את הקריסה הכלכלית של איראן בסוף.



0 תגובות